Kalendarz Side Effects 2021

Papier Munken powstaje od końca XIX wieku. To produkt jedyny w swoim rodzaju. Tworzą go ludzie o ogromnej wiedzy, zaangażowaniu i doświadczeniu – ludzie z pasją.

 

Kacper Kowalski to fotograf z pasją. Fotografuje od ponad dwudziestu lat. To co go wyróżnia to wyjątkowa metoda zdobywania zdjęć. Specjalizuje się w fotografii z lotu ptaka. Wykorzystując niezwykłą perspektywę i kontrolę nad obrazem, jaką posiada będąc jednocześnie fotografem i pilotem, pokazuje niedostępne na co dzień naturalne pejzaże i krajobrazy miejskie. Tak powstają odrealnione, niemal graficzne obrazy, przedstawiające wzory, symetrie i asymetrie tworzone przez człowieka i naturę.

 

 

Do lotów wykorzystuję wiatrakowiec lub paralotnię, które pilotuję sam. Aparat fotograficzny nie jest podwieszony ani przyczepiony do kokpitu, nie używam zdalnego sterowania. I aparat i stery po prostu trzymam w ręce. Wiatrakowiec podobnie jak paralotnia nie ma zabudowanego kokpitu. Całym ciałem odczuwam powietrze, odbieram temperaturę, zapach, przestrzeń wszystkimi zmysłami. Za nic nie zamieniłbym tego na obudowane i ciepłe wnętrze. Nie oddam też sterów komuś innemu. Pilotuję precyzyjnie, panuję nad obrazem. Lubię tę część. Jest tradycyjnie analogowa. Lubię się zmęczyć fizycznie, poczuć emocje, wibracje silnika, zapach powietrza i wiatr na twarzy. Muszę zobaczyć na własne oczy to, co chcę przekazać i dopiero wówczas przykładam aparat do oka i naciskam spust migawki.

W naszym najnowszym kalendarzu prezentujemy zdjęcia z projektu Side Effects.

 

Przemysł ciężki to temat tabu. Zakazy wstępu i fotografowania, zasieki i straż zakładowa. A na hałas, uciążliwy zapach i zanieczyszczenie środowiska - protesty okolicznych mieszkańców. Gdy lecę motoparalotnią, płoty nie stanowią bariery. Przelatuję nad nimi by zobaczyć, co tak naprawdę kryje się w niedostępnej dla oczu przestrzeni. Dlaczego coś, co jest toksyczne i cuchnące, budzi we mnie poczucie piękna? Dlaczego zachwyt nad kompozycją, która przypomina liść miłorzębu przychodzi wcześniej, niż refleksja nad tym, na co właściwie patrzę? Zacząłem kolekcjonować fotografie takich miejsc. Za każdym lotem stoi przygoda i ryzyko, zachwyt i przerażenie.

 

Kalendarz został wydrukowany na papierze Munken Polar Rough 170 g/m2.

 

 

Cykl Toxic Beauty prezentujący przestrzenie przemysłu ciężkiego został nagrodzony w konkursie World Press Photo 2014 drugą nagrodą w kategorii fotoreportażu natury, a fotografie z cyklu jako część Efektów Ubocznych otrzymały nagrodę w konkursie World Press Photo 2015 w kategorii projektów długoterminowych.

 

 

SOBOTA, 2 STY, 2021